Warunki gwarancji

KARTA GWARANCYJNA TURBOSPRĘŻARKI

Gwarancja obejmuje wady materiałowe i technologiczne w okresie 12 miesięcy od daty sprzedaży.

Gwarancja będzie rozpatrzona w terminie do 14 dni od dnia dostarczenia reklamowanej turbosprężarki do gwaranta.

Nabywcy przysługuje prawo naprawy lub wymiany turbosprężarki.

Naprawa gwarancyjna obejmuję wymianę uszkodzonych elementów turbosprężarki a w przypadku

braku możliwości ich naprawy wymianę na inną turbosprężarkę.

 

Gwarancja nie obejmuje:

  • Turbosprężarek zakupionych poza firmą KOWPOL.
  • Turbosprężarek uszkodzonych w wyniku ich upadku lub błędnego montażu.
  •  Turbosprężarek uszkodzonych w wyniku wadliwego działania układu smarowania silnika.
  •  Turbosprężarek uszkodzonych w wyniku wypadku.
  •  Turbosprężarek uszkodzonych w wyniku dostania się do ich wnętrza ciał obcych.
  •  Turbosprężarek uszkodzonych w wyniku niewłaściwego użytkowania pojazdu (chip tuning, offroad)
  •  Turbosprężarek noszących ślady ingerencji lub modyfikacji (uszkodzone plomby gwarancyjne).
  •  Zaworów turbosprężarek:

a) wszystkich aktuatorów i nastawników elektronicznych, oraz

b) ciśnieniowych i podciśnieniowych jeżeli nie były one wymienione na nowe.

  •  Przedwczesnego zużycia spowodowanego ponownym wykorzystaniem używanych lub uszkodzonych materiałów lub elementów montażowych.

Przed montażem turbosprężarki należy bezwzględnie usunąć przyczynę, która spowodowała konieczność przeprowadzenia naprawy lub wymiany turbosprężarki!

Twoja turbosprężarka podlega gwarancji, jeżeli została nabyta w firmie KOWPOL.

Gwarancja obejmuje okres 12 miesięcy bez limitu kilometrów.

Udzielona gwarancja obejmuje naprawę lub wymianę turbosprężarek uznanych za uszkodzone po ich zwrocie do siedziby gwaranta wraz z kartą gwarancyjną oraz instrukcja montażu podpisaną czytelnie przez mechanika montującego turbosprężarkę.

Reklamacja będzie rozpatrzona pod warunkiem, że turbosprężarka nie będzie rozmontowana ani oczyszczona przed jej dostarczeniem do gwaranta.

Gwarant zastrzega sobie możliwość podstawienia pojazdu, w którym używana jest turbosprężarka w celu kontroli współpracy turbosprężarki z silnikiem. Termin wykonania naprawy gwarancyjnej wynosi 14 dni od momentu dostarczenia turbosprężarki do siedziby firmy KOWPOL.

Gwarancją niezawodnej pracy turbosprężarki jest stosowanie oleju silnikowego o wysokich

właściwościach smarnych.

Bezpośrednio przed montażem turbosprężarki należy wymienić olej silnikowy, filtr oleju oraz filtr powietrza.

 

Gwarancja traci ważność gdy:

1. Silnik, do którego została zamontowana turbosprężarka, jest w złym stanie technicznym.

2. Wystąpiła niesprawność układu smarowania:

  •  zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie oleju,
  •  zbyt długi okres zasysania oleju przez pompę olejową powyżej 5 sekund,
  •  ze względu na zanieczyszczenia znajdujące się w oleju.

3. Utrudniony był spływ oleju z turbosprężarki spowodowany:

  •  przedmuchami układu tłokowego,
  •  niedrożnością układu odpowietrzania skrzyni korbowej silnika,
  •  zbyt wysokim poziomem oleju,
  •  niedrożnością przewodu spustowego turbosprężarki.

4. Proces spalania przebiegał niepoprawnie – zbyt wysoka temperatura spalin.

5. Układ ssący był nieszczelny lub niedrożny.

6. Nastąpiło mechaniczne uszkodzenie elementów turbosprężarki.

7. Do uszczelnienia przewodów olejowych użyto silikonu.

8. Uruchomiono turbosprężarkę niezgodnie z instrukcją montażu.

9. Niewłaściwie eksploatowano turbosprężarkę (nieregularna wymiana oleju, filtra oleju, filtra powietrza, zła jakość oleju oraz paliwa, próby samodzielnej naprawy lub regulacji).

 

Proponowany zakres czynności podczas montażu turbosprężarki w przypadku stwierdzenia w pierwotnie zamontowanej następujących uszkodzeń:

1. Zwiększony luz promieniowy i osiowy wirnika. Łopatki ocierają o obudowy po obu stronach, zużyte łożyskowanie:

  •  oczyścić układ ssący, oraz wydechowy, wymienić filtr powietrza, upewnić się, że katalizator jest drożny.
  •  wyczyścić skrzynię korbową silnika
  •  oczyścić lub wymienić smok (filtr pompy olejowej)
  •  sprawdzić stan pompy olejowej z zaworem przelewowym
  •  sprawdzić stan miski olejowej – w razie wgięć wymienić.
  •  oczyścić lub wymienić przewód dopływowy oraz spustowy oleju z TURBOSPRĘŻARKI oraz śruby przelewowe.
  •  wymienić filtr oleju
  •  zalać silnik olejem – stan – max.

2. Zwiększony luz osiowy (wzdłużny) wirnika

  •  usunąć nieszczelność układu ssącego, intercooler’a.
  •  sprawdzić czy turbosprężarka nie przeładowuje, czy silnik nie ma znacznie podniesionej mocy – możliwa przyczyna uszkodzenia

3. Jeżeli stwierdzono wycieki oleju bez zwiększenia się luzu wirnika należy:

  •  usprawnić, oczyścić, wymienić układ odpowietrzenia skrzyni korbowej (odma)
  •  upewnić się, że filtr powietrza jest czysty.
  •  upewnić się, że przewód spustowy oleju z turbosprężarki jest drożny
  •  sprawdzić wielkość przedmuchów układu tłokowego a w przypadku nadmiernych naprawić silnik.
  •  upewnić się, że nie przekroczono maksymalnego poziomu oleju w silniku.
  •  sprawdzić drożność układu wydechowego.

4. Hałas pochodzący z turbosprężarki:

Niedopuszczalne jest kontynuowanie jazdy z głośno pracującą turbosprężarką!

  •  Sprawdzić luz wirnika, czy nie doszło do uszkodzenia mechanicznego
  •  usunąć nieszczelność w przewodach ssących, usunąć nieszczelność chłodnicy powietrza/intrcooler’a.
  •  usunąć nieszczelność układu wydechowego.
  •  upewnić się, że wszystkie połączenia turbosprężarki, kolektorów oraz układu ssącego są szczelne.

5. Mechaniczne uszkodzenie łopatek:

  •  odnaleźć i usunąć przyczynę wpadnięcia ciała obcego
  •  oczyścić układ dolotowy i wydechowy. Po zmontowaniu sprawdzić ich szczelność.
  •  Sprawdzić czy turbosprężarka nie przeładowuje (poprawność działania aktuatora/nastawnika)